Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

Ո՞րն է Ռուսաստանի ու Չինաստանի տնտեսական համագործակցության ռազմավարական նշանակությունը

Ո՞րն է Ռուսաստանի ու Չինաստանի տնտեսական համագործակցության ռազմավարական նշանակությունը
09.07.2015 | 17:40

2008-ից հետո միջազգային հարաբերությունները փոխվել են:

Նախ՝ միակ գերտերությունը անհաջողության մատնվեց տնտեսական ճգնաժամի պատճառով և նրա ազդեցությունը միջազգային գործերի վրա նկատելի նվազեց: Փափուկ ուժի դրսևորման Վաշինգտոնյան կոնսենսուսը կորցրեց իր նշանակությունը, միաբևեռ համակարգը խարխլվեց:
Երկրորդ՝ տնտեսական ճգնաժամի պատճառով շատ երկրների համար վերականգնվելը դժվարացավ, տնտեսական աճ ապահովելու համար նրանք այլ պետությունների հետ համագործակցության վրա դրեցին խաղադրույքը: Արդյունքում՝ մեծացավ ուժեղ զարգացող շուկա ունեցող երկրների միջազգային հեղինակությունները, իսկ «Մեծ յոթնյակի» ազդեցությունը նվազեց:
Երրորդ՝ աճի կարևոր աղբյուր դարձավ տարածաշրջանային տնտեսական ինտեգրումը, մեծացավ տարածաշրջանային ինտեգրման տարբեր մեխանիզմների մրցակցությունը: Դա դարձավ արտաքին ու ներքին ֆոն ուկրաինական ճգնաժամի համար:
Այս փաստարկները նկատելի մեծացրին Ռուսաստանի ու Չինաստանի տնտեսական համագործակցության ռազմավարական նշանակությունը:
Նախ՝ ՌԴ-ն ու ՉԺՀ-ն գլոբալ ներգործություն ունեցող տերություններ են: Տնտեսական համագործակցության շնորհիվ նրանց հզորությունը մեծանում է, որը հաստատուն հիմք է դառնում բազմաբևեռ աշխարհի հետագա զարգացման համար: Երկրորդ՝ ռուս-չինական տնտեսական համագործակցությունը ԲՌՀՉՀ-ի շարժիչ ուժն է: ԲՌՀՉՀ-ի հետագա զարգացումը մեծացնելու է G20-ի ազդեցությունը միջազգային գործերի վրա:
Երրորդ՝ ռուս-չինական տնտեսական համագործակցության զարգացումը հիմք և շարժիչ ուժ է Շանհայի համագործակցության կազմակերպության բազմակողմ համագործակցության զարգացման համար: Բազմակողմ կոոպերացիան հետագայում թույլ կտա Ռուսաստանին ու Չինաստանին, նաև Աֆղանստանին, Միջին Ասիայի և Հնդկական մայր ցամաքի մեծ տերություններին առավել մեծացնել իրենց ազդեցությունը միջազգային ասպարեզում:
Չորրորդ՝ Մոսկվայի ու Պեկինի համագործակցությունը թույլ կտա Ռուսաստանին առաջ տանել ԵԱՏՄ-ի նախաձեռնությունը և ազդել ԱՊՀ երկրների տարածքում քաղաքական վիճակի ու անվտանգության ոլորտի վրա:
Հինգերորդ՝ ՌԴ-ի ու ՉԺՀ-ի տնտեսական փոխգործակցությունը անենամեծ խթանն ու հիմնական երաշխիքն է Մետաքսի ճանապարհի տնտեսական գոտու և ԵԱՏՄ-ի նախաձեռնությունների համադրման: Մայիսին Մոսկվա այցի ժամանակ ՉԺՀ նախագահ Սի Ձինպինը բացահայտ արտահայտեց իր տեսակետը: Խնդիրը՝ արդյունավետ տնտեսական համագործակցության և քաղաքական լավ հարաբերությունների շնորհիվ երկու նախաձեռնությունների փոխգործակցությունն ապահովելն է: Երկու տարածաշրջանային ինտեգրացիոն մեխանիզմների փոխգործակցային կապերի հաստատման, չին-ռուսական հարաբերությունների կոորդինացիայի ու համաձայնեցման համար տնտեսական համագործակցությունը վիթխարի նշանակություն ունի: Տնտեսական համագործակցությունը ամուր հիմքն է ռուս-չինական ռազմավարական գործակցության ու գործընկերային հարաբերությունների, որի շնորհիվ երկու տերությունները կարողացել են հզոր խաղացող դառնալ միջազգային ասպարեզում: Դա դրսևորվում է ոչ միայն նրանց համաձայնեցված գործողություններով, այլև Մոսկվայի ու Պեկինի միանման տեսակետներով խնդրահարույց ամբողջ շարք հարցերում:
Տնտեսական գործակցությունն օգնում է Ռուսաստանին ու Չինաստանին ներքին ու արտաքին քաղաքականության մեջ: Այդ ոլորտում համագործակցությունը խթանում է երկու տնտեսությունների աճը, ոչ միայն ուղղակի աջակցում է պետության ներսում քաղաքական կայունությանը, այլև օգնում է ներկա կոշտ միջազգային մրցակցության պայմաններում իրականացնել արտաքին քաղաքական մտահղացումները, խուսափել միջազգային գործերում հավասարակշռության խախտումից: Այդ ամենը հաստատուն հիմք է դառնում կարևոր արտաքին քաղաքական հարցերի արդարացի լուծման և համաշխարհային հանրության ներդաշնակ զարգացման համար:
2007-ի մարտին ՌԴ արտաքին գործերի նախարարությունը հայտարարեց, որ «ՌԴ արտաքին քաղաքականության վերլուծությունը» ղեկավար հիմք կդառնա երկրի դիվանագիտական հարաբերություններում: Փաստաթղթում նշվում է, որ բազմաբևեռ աշխարհն արդեն դարձել է միջազգային հարաբերությունների փաստ, և Ռուսաստանի դերը նոր միջազգային կանոնների հաստատման գործում առավել նշանակալից է դառնում: Սակայն համաշխարհային ֆինանսական ճգնաժամից հետո Մոսկվան հարկադրված է խիստ վերախմբագրել իր արտաքին քաղաքականությունը վիթխարի տնտեսական դժվարությունների պատճառով: 2014-ի մարտից հետո արևմտյան պատժամիջոցների և նավթի գների սրընթաց անկման պատճառով Ռուսաստանի ներքին քաղաքականությունը բախվեց նոր մարտահրավերների: Պուտինի կառավարությունը վերլուծեց կատարվողը և որոշեց գործել՝ հաշվի առնելով ստեղծված իրավիճակը՝ նա վճռական միջոցներ ձեռնարկեց և սկսեց զարգացնել ռազմավարական հարաբերություններն Արևելքի հետ, զարգացնել արտաքին տնտեսական համագործակցություն: 2015-ի մայիսի սկզբին Սի Ձինպինը գնաց Մոսկվա և մասնակցեց Հաղթանակի շքերթին: Երկու կողմերը ոչ քիչ ջանքեր գործադրեցին, որ իրենց տնտեսական համագործակցությունը աննախադեպ մակարդակի հասնի:
Ես վստահ եմ, որ Ռուսաստանի և Չինաստանի տնտեսական գործակցության հաջողությունները խոշորամասշտաբ տնտեսական համագործակցության ոլորտում կարևոր աջակցություն են ԲՌՀՉՀ պետությունների տնտեսական գործակցության, ՇՀԿ շրջանակներում բազմակողմ համագործակցության, Մետաքսի ճանապարհի տնտեսական գոտու և տրանսեվրասիական երկաթգծի նախագծի հաջող փոխգործակցության համար: Բոլոր այս մեխանիզմները կգործեն ոչ միայն ի շահ երկու երկրների ժողովուրդների, այլև կնպաստեն ամբողջ միջազգային հանրության բարգավաճմանը և կայունությանը:

Չժեն ՅՈՒ «Խուանցյու շիբաո»


Հ.Գ. Նման էր, չէ՞, «Պրավդայի» առաջնորդողի, հատկապես վերջաբանը: Պարզապես, ի տարբերություն ԽՍՀՄ-ի վերջին տարիների «Պրավդայի»՝ «Խուանցյու շիբաո»-ի թիկունքում Չինաստանն է՝ իր տնտեսությամբ, որ այս տարի աճի մեծ տեմպեր չունի, բայց դա չի խանգարում մրցակցել ԱՄՆ-ի հետ: Եվ հետո՝ չոր-պաշտոնական վերլուծության մեջ նաև մտածել տվող մեծ տեղեկատվություն կա, եթե փորձում ենք ռուս-չինական հեռագնա ծրագրերում հասկանալ մեր դերն ու տեղը: Նաև՝ հասկանալով՝ ինչպես են միմյանց վերաբերվում ու ինչն են միմյանց մեջ գնահատում երկու գերտերությունները, որ իրականում բազում հարցեր ունեն միմյանց հետ: ՈՒշադրություն դարձրեք ոչ միայն Մետաքսի ճանապարհին ու ԵԱՏՄ-ին, այլև՝ ՌԴ արտաքին քաղաքականության չինական գնահատականին:

Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1504

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ